KLEINE SCHOOL

Uw kind is waarschijnlijk al een tijdje klaar om naar school te mogen gaan en mag dan binnenkort voor zijn of haar gevoel ‘eindelijk’ naar de basisschool. Een mooie stap! Dan bent u vast op zoek naar een basisschool in uw omgeving, want natuurlijk kiest u praktisch voor onderwijs dichtbij huis. De keuze voor openbare basisschool de Start in De Moer is een voor de hand liggende als u op zoek bent naar kleinschaligheid in het onderwijs. Een kleine school biedt veel voordelen.

De Start is een kleine openbare basisschool in De Moer. Een basisschool met kleine klassen. Een basisschool met kleine klassen biedt veel voordelen die we graag voor u uiteenzetten.

1-op-1 les

Scholen met kleine klassen werken met veel minder leerlingen in een groep dan op de meeste scholen. Alle aandacht gaat op onze school uit naar het kind en dat komt op een kleine school als de onze het beste tot uiting.

De ontwikkeling van de talenten van uw zoon of dochter dat is waar we onze accenten op leggen. De kleinschaligheid van onze kleine school is daarbij een prachtige voorwaarde. Dankzij de kleine klassen kunnen we ons ook helemaal inzetten op de talentontwikkeling van alle leerlingen.

In kleine klassen zijn ook de communicatielijnen kort. We volgen de ontwikkeling van elk kind op de voet. We gaan voor individuele aandacht en persoonlijke begeleiding. Dat vinden we uitermate belangrijk.

Ieder kind krijgt op onze kleine school passende lessen en de lesstof aangeboden die op zijn of haar eigen niveau aansluit. Dat noemen we optimaal benutten van de aanwezige talenten en zorgen voor een optimale ontwikkeling van ieder kind.

Door de korte lijnen op onze kleine school is het voor de leerkrachten makkelijker om te merken of er problemen zijn of andere zaken die de aandacht vereisen. Dat wordt dan direct aangepakt.

Modern lesgeven

De Start is een moderne kleine basisschool in De Moer. Onze methodiek is modern dus zorgen we ook voor een eigen laptop voor de leerlingen. Het digitale werken is iets dat we meteen mee dienen te geven vinden wij. Het werken met de computer vinden de kinderen bovendien ook extra leuk en motiveert hen tot het doen van de opdrachten. Aan het eind van groep acht zijn de leerlingen klaar voor een digitale toekomst. Een kleine school met oog voor de toekomst!

Kleine school met grote resultaten

Openbare basisschool de Start behaalt hoge schoolresultaten. We zijn daar gepast trots op. Het is een bevestiging dat onze individuele aanpak in de kleine klassen ook echt werkt.

Staat u op het punt om voor uw kind(eren) een basisschool te zoeken? Denk dan eens aan de goede resultaten van scholen met kleine klassen. Maak kennis met OBS de Start, wij willen ook graag kennis met u maken. Wij zijn bereikbaar op nummer 0416-275254 of 013-5159377 en staan u graag te woord. Tot ziens op OBS de Start in De Moer.