KIES VOOR MODERN KLEINSCHALIG ONDERWIJS IN UW BUURT

Uw kind voelt zich welkom op wetenschapsschool OBS de Start

Als ouder van een 3-jarige peuter staat u voor een belangrijke keuze: welke school past het beste bij mijn kind? Om deze keuze zorgvuldig te maken denkt OBS de Start graag met u mee. Grootschalig onderwijs op een basisschool in een naburige gemeente zal tenslotte niet voor elk kind de meest passende keuze zijn. OBS de Start verrast met modern onderwijs in uw buurt.

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen op OBS de Start in de Moer. Zodat u zelf kunt ervaren waar een kleine school groot in kan zijn! Het welzijn van de leerlingen is hierbij van groot belang; alleen een kind dat goed in zijn vel zit, komt tot goede leerresultaten. Door de kleinschaligheid wordt uw kind écht gezien en gekend. De leerkrachten kennen alle kinderen en de kinderen kennen alle leerkrachten. Dat geeft een groot gevoel van veiligheid en vertrouwen.

Op OBS de Start wordt leerlingen geleerd coöperatief te werken, waarmee de zelfstandigheid en zelfsturing van uw kind wordt vergroot. Van de leerlingen wordt verwacht dat zij leerbaar zijn op het gebied van zelfstandigheid en leergedrag. Door het werken in samengestelde groepen krijgen de leerlingen les op een passend niveau. En dát levert resultaat op: de leeropbrengsten van OBS de Start zijn ruim boven het landelijk gemiddelde.

OBS de Start heeft wetenschap als profiel. Onderzoek naar wie je bent en talentontwikkeling vormen de basis. Tijdens het werken aan de zaakvakken en projectweken staan het onderzoekend leren en ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden centraal. Ervaar het aanstekelijk enthousiasme en kom langs tijdens de eerstvolgende Inkijkochtend of open ochtend.

Altijd voor vragen bereikbaar

Heeft u specifieke vragen en wilt u meer informatie? Bel 013 515 9377 of 0416 275 254, of maak gebruik van onderstaand reactieformulier. Maak anders een afspraak met Agnes Coolen (directeur). Ze vertelt u graag alles over OBS de Start en hoe er op school gewerkt wordt.

Reactieformulier

OBS de Start is onderdeel van Stichting Bravoo