BASISSCHOOL REESHOF

OBS de Start is een moderne kleine basisschool in het centrum van De Moer, vlakbij de Reeshof. Naar school gaan kan dichtbij huis.
Als basisschool verwelkomen wij ook kinderen uit de Reeshof, De Moer grenst immers aan de Reeshof. Onze basisschool ligt ideaal voor de Reeshof, Tilburg en ook Loon op Zand en Kaatsheuvel. Keuze maken uit scholen en woont u in de Reeshof? Kom dan zeker eens kennismaken met OBS de Start.

Ieder kind wordt gezien

De allergrootste waarde hechten we aan onze kleinschaligheid. Dat heeft namelijk veel voordelen.

Momenteel hebben we de leerlingen verdeeld over twee groepen. Kinderen zullen hier dus niet verdrinken in een grote klas. Integendeel. Doordat we kunnen werken met kleine groepen zijn de lijnen kort. Dat communiceert niet alleen beter, we hebben elk kind hierdoor ook goed in het vizier: ieder kind wordt gezien en onze leerkrachten signaleren snel als er zaken zijn die om extra aandacht vragen.

Er is op onze school veel individuele aandacht en persoonlijke begeleiding. Onze lesstof bieden we dan ook gericht aan. Elk kind krijgt onderwijs op zijn of haar niveau.

We vragen -en ervaren gelukkig ook- een grote betrokkenheid bij de ouders en/of verzorgers van onze leerlingen. Weet dat dat ook van u wordt verwacht. U zult merken dat dat de schooltijd met uw kinderen alleen maar plezieriger maakt. Er heerst een echte ons kent ons mentaliteit.

Modern

Wij zijn zoals gezegd een moderne basisschool, vlakbij de Reeshof. We gaan hier met de tijd mee. Ieder kind krijgt bij ons dan ook een eigen Chromebook. Met deze laptop kan uw kind allerlei opdrachten maken en bekend raken met het werken met de computer en de weg in de digitale wereld leren kennen. Waarin we ook modern zijn en anders dan de meeste scholen, is dat we kinderen van verschillende leeftijden onderling met elkaar laten spelen. Waarom zouden we dat niet doen: in hun vrije tijd zullen ze immers ook met alle leeftijden overweg moeten kunnen. Spelenderwijs op het schoolplein of op het naastgelegen Ad van Beekplein leren de kinderen ook veel over zichzelf en over anderen. Het lijkt nu misschien dat alles maar mag en kan op OBS de Start, maar dat is niet zo. We kennen een duidelijke structuur. En door structuur te bieden wordt de schooltijd voor kinderen een stuk aangenamer. Het biedt hen in zekere zin rust. Dat we het goed doen dat blijkt: openbare basisschool de Start, vlakbij de Reeshof, haalt hoge schoolresultaten en daar zijn we trots op.

Contact

Gaat u een keuze maken voor een basisschool in de omgeving de Reeshof? Maak dan ook zeker eens kennis met OBS de Start. Neem voor een bezoekje of bij vragen contact op met ons op nummer 0416-275254 of 013-5159377.