BASISSCHOOL LOON OP ZAND

Uw kind mag binnenkort naar de basisschool. Dan zult u op zoek gaan naar een basisschool in uw omgeving van Loon op Zand. De keuze voor openbare basisschool de Start in De Moer ligt voor de hand. Het brengt voor u het openbaar onderwijs dichtbij huis. Wonend in Loon op Zand is onze school dus echt te overwegen. De Start is een kleine openbare basisschool in De Moer, wat grenst aan Loon op Zand.

Als basisschool heten we graag de kinderen uit Loon op Zand en omgeving van harte welkom.

1-op-1 les

Zoals gezegd zijn we een kleine school bij Loon op Zand. Alle aandacht op onze school gaat uit naar het kind. We zetten in op de ontwikkeling van de talenten van uw zoon of dochter. De kleinschaligheid is daarbij een helpende hand. Nu zijn kleine klassen goed voor het onderwijs in het algemeen, maar we kunnen ons zo ook helemaal inzetten op de talentontwikkeling van alle leerlingen.

De kleine klassen houden de communicatielijnen kort. We kunnen de ontwikkeling van elk kind op de voet volgen. De individuele aandacht en persoonlijke begeleiding vinden we uitermate belangrijk en streven we dan ook elke dag na. De verplichte lesstof wordt gericht aangeboden: elk kind krijgt passende lessen en lesstof aangeboden bij zijn of haar eigen niveau. We benutten de aanwezige talenten optimaal en zorgen voor een optimale ontwikkeling.

De korte lijnen maken het voor de leerkrachten makkelijker om te signaleren of er problemen zijn of andere zaken spelen die de aandacht verdienen. Die worden in dat geval direct aangepakt.

Bij de tijd

De Start is een moderne basisschool in de omgeving van Loon op Zand. Met de eigen laptop maken de leerlingen zelf hun opdrachten. Het digitale werken wordt als het ware met de paplepel ingegoten. Aan het eind van groep acht zijn ze helemaal klaar voor de digitale toekomst!

Goede scores

Openbare basisschool de Start bij Loon op Zand behaalt hoge schoolresultaten. We zijn daar best trots op. Het betekent dat onze aanpak en het werken met kleine klassen werkt. Wat we nog niet vertelden is dat we ook de diverse leeftijden met elkaar om laten gaan. Ze werken en spelen met elkaar. Dat is heel leerzaam en goed voor de ontwikkeling.

We bieden structuur, en dat is belangrijk voor kinderen. Die structuur versterkt onze goede resultaten nog eens.

Staat u op het punt om voor uw kind(eren) uit alle scholen in uw omgeving Loon op Zand voor een basisschool te kiezen? Sla OBS de Start dan niet over en kom eens langs om kennis te maken. Wij zijn te bereiken op nummer 0416-275254 of 013-5159377 en staan u graag te woord. Tot ziens op onze locatie in De Moer.

OBS de Start is onderdeel van Stichting Bravoo