BASISSCHOOL KAATSHEUVEL

Zoekt u een basisschool in de omgeving Kaatsheuvel? Dan denkt u misschien niet meteen aan Openbare basisschool de Start. Maar ook deze school is te overwegen wanneer u in Kaatsheuvel woont. De Start is een kleine openbare basisschool vlakbij Kaatsheuvel, namelijk in De Moer wat grenst aan Kaatsheuvel. Dichtbij naar school dus! Kaatsheuvel en De Moer grenzen aan elkaar en daarom vertellen we u graag meer over OBS de Start.

Korte lijnen

We zijn een kleine school en dat biedt heel veel voordelen. Vooral voor de kinderen. En alle aandacht gaat bij ons uit naar het kind. Kleinschaligheid werkt positief op onderwijs in het algemeen, in veel opzichten.

Omdat we werken met kleine groepen zijn ook de communicatielijntjes kort. Hierdoor zien we elk kind goed en kunnen de ontwikkeling op de voet volgen. Onze leerkrachten signaleren sneller dan gemiddeld en kunnen problemen zo vroegtijdig aanpakken of andere zaken signaleren die op dat moment om extra aandacht vragen.

Individuele aandacht en persoonlijke begeleiding zijn heel belangrijk voor ons en dat streven we dagelijks na. De verplichte lesstof wordt gericht aangeboden. Dat wil zeggen: ieder kind krijgt les en lesstof aangeboden die past bij zijn of haar eigen niveau.

De grote betrokkenheid van de ouders en/of verzorgers van onze leerlingen maakt de schooltijd plezierig. Voor de leerkrachten, de ouders en de leerlingen zelf. Binnen deze driehoek heerst een echte ons kent ons mentaliteit.

Als basisschool heten we graag ook kinderen uit Kaatsheuvel en omgeving welkom.

Moderne aanpak

Wij zijn een moderne basisschool in de regio Kaatsheuvel. Elk kind krijgt bij ons gedurende de schooltijd een eigen Chromebook. Een eigen laptop waarmee de leerlingen de diverse opdrachten zelf kunnen uitvoeren. Op deze manier raken ze ook snel bekend met het digitale werken. Klaar voor de toekomst!

Tijdens het spelen gaan alle leerlingen van verschillende leeftijden met elkaar naar buiten. In hun eigen vrije tijd zullen ze namelijk ook overweg moeten kunnen met kinderen van andere leeftijden. Spelenderwijs leren zij veel over zichzelf en over de anderen. We hebben hier niet alleen het schoolplein tot onze beschikking: naast ons ligt het Ad van Beekplein met leuke speeltoestellen!

Structuur bieden

We bieden onze leerlingen ook structuur. Structuur is heel belangrijk voor kinderen. Door dat aan te bieden, wordt de schooltijd aangenaam en duidelijk voor hen. Openbare basisschool de Start, vlakbij Kaatsheuvel, behaalt hoge schoolresultaten en daar zijn we trots op. We doen het goed met onze aanpak.

Staat u op het punt om uit alle scholen voor een basisschool in de omgeving van Kaatsheuvel te kiezen? Kom langs en maak kennis met openbare basisschool de Start. Op nummer 0416-275254 of 013-5159377 zijn wij bereikbaar voor vragen of het maken van een kennismakingsafspraak.