BASISSCHOOL DONGEN

Openbare basisschool de Start is een kleine basisschool in De Moer, een dorpje vlakbij Dongen. Uw kinderen kunnen dichtbij huis naar school. Als basisschool verwelkomen wij ook kinderen uit Dongen, want De Moer grenst ook aan Dongen. Onze school is eigenlijk ideaal gelegen voor kinderen uit Dongen.

Op zoek naar een basisschool in de omgeving van Dongen? Kom dan gerust een keertje kennismaken met OBS de Start in De Moer.

Wij zien elk kind

Onze kleinschaligheid is een groot goed voor ons en daar zijn we trots op. Kleinschaligheid werkt namelijk heel positief op onze manier van onderwijs geven. Kinderen verdrinken bij ons niet in een grote of vaak zelfs veel te grote klas. Integendeel. Omdat we werken met kleinschalige groepen kinderen zijn de lijntjes kort. Dat heeft niet alleen een positief effect op de communicatie, we hebben hierdoor ook ieder kind goed in het vizier. Elk kind wordt door onze leerkrachten ook echt gezien. Onze leerkrachten signaleren veel sneller als normaal wanneer er zaken zijn die op dat moment om extra aandacht vragen. Individuele aandacht en persoonlijke begeleiding staan bij ons hoog in het vaandel. De verplichte lesstof bieden we daarom gericht aan. Elk kind krijgt les en lesstof op zijn of haar eigen niveau.

Op onze school wordt een grote betrokkenheid van de ouders en/of verzorgers van onze leerlingen gevraagd. U zult merken dat het de schooltijd met uw kinderen samen plezierig maakt. Een echte ons kent ons mentaliteit hebben we hiermee gecreëerd.

Met de tijd mee

Wij zijn een moderne basisschool in de omgeving van Dongen. We gaan met de tijd mee en daarom krijgt elk kind van bij ons een eigen Chromebook gedurende de schooltijd. Met deze laptop kunnen de kinderen allerlei opdrachten zelf uitvoeren. Ze raken op deze manier ook snel bekend met het werken met de computer en vinden zo sneller de weg in de digitale wereld.

Leerlingen van verschillende leeftijden spelen met elkaar. Waarom niet: in hun vrije tijd zullen ze ook overweg moeten kunnen met kinderen van alle leeftijden. Spelenderwijs leren de kinderen ook veel over zichzelf en over anderen. Spelen doen we trouwens op het schoolplein maar ook op het naastgelegen Ad van Beekplein.

Structuur

We weten allemaal dat structuur heel belangrijk is voor kinderen. Die bieden we dan ook. We geven alle leerlingen elke dage een duidelijke structuur. Door dat te bieden, wordt de schooltijd voor de kinderen aangenaam en duidelijk. Het biedt meer rust en regelmaat. Openbare basisschool de Start, vlakbij Dongen, haalt hoge schoolresultaten. We doen het dus goed met onze aanpak en daar zijn we trots op!

Gaat u een keuze maken uit alle scholen voor een basisschool in de omgeving van Dongen? Kom dan ook eens kennismaken met OBS de Start. Neem hiervoor of als u vragen heeft contact met ons op, op nummer 0416-275254 of 013-5159377.