BASISSCHOOL TILBURG-NOORD

Bent u op zoek naar een basisschool in de omgeving Tilburg-Noord? Dan ligt het misschien niet zo voor de hand om aan Openbare basisschool de Start te denken. Een school vlakbij Tilburg-Noord, in De Moer.

Wonend in Tilburg-Noord is onze school dus ook te overwegen. De Start is een kleine openbare basisschool in De Moer, wat grenst aan Tilburg-Noord. Van alle scholen in Tilburg-Noord is ook deze dichtbij huis! We vertellen u graag meer over OBS de Start.

Individuele aanpak

We zijn een kleine basisschool bij Tilburg-Noord en dat kleinschalige is een groot voordeel. Alle aandacht gaat bij ons uit naar het kind. We zetten in op de ontwikkeling van de talenten die de kinderen bezitten. De kleinschaligheid is daarbij heel positief, nu is dat goed voor het onderwijs in het algemeen, maar we kunnen ons helemaal inzetten op de talentontwikkeling.

De kleine klassen helpen daaraan mee, omdat de communicatielijnen kort zijn. We kunnen de ontwikkeling van elk kind op deze manier goed op de voet volgen. De individuele aandacht en persoonlijke begeleiding staan op onze school centraal en dat streven we elke dag na. De verplichte lesstof wordt daarom gericht aangeboden: ieder kind krijgt de les en lesstof aangeboden die bij zijn of haar eigen niveau past. Zo worden talenten optimaal benut en ontwikkeld.

Door de korte lijnen signaleren de leerkrachten alles sneller dan op een gemiddelde school. Zij kunnen problemen zo vroegtijdig aanpakken en inspelen op zaken die op dat moment om extra aandacht vragen.

Als basisschool heten we graag de kinderen uit Tilburg-Noord en omgeving van harte welkom.

Bij de tijd

Wij zijn een moderne basisschool bij Tilburg-Noord. Met een eigen laptop voor alle leerlingen waarmee ze opdrachten zelf kunnen maken. Zo raken ze ook snel bekend met het digitale werken. Helemaal klaar voor de toekomst!

Omdat de leerlingen hun eigen vrije tijd met alle andere leeftijden overweg moeten kunnen, spelen ook alle leerlingen met elkaar. Op het schoolplein en op het Ad van Beekplein met leuke speeltoestellen dat naast onze school ligt.

Goede resultaten

Structuur is belangrijk voor kinderen. Dat maakt de schooltijd aangenaam en duidelijk. Openbare basisschool de Start behaalt hoge schoolresultaten. We zijn daar best trots op. Het betekent dat onze aanpak en het werken met kleine klassen werkt.

Staat u op het punt om uit alle scholen in uw omgeving voor een basisschool in de omgeving van Tilburg-Noord te kiezen? Kom gerust eens bij ons langs om kennis te maken. U kunt ons bellen op nummer 0416-275254 of 013-5159377, we staan u graag te woord. We zijn altijd bereikbaar voor vragen of voor het maken van een kennismakingsafspraak. Misschien zien we u op onze locatie in De Moer.